Hátsó szélvédő csere

A karosszériához való illeszkedés szempontból itt is kétféle technológiát különböztetünk meg. A régebbi az úgynevezett gumiágyas az újabb, modernebb a fent említett ragasztott. Az egyiket nem lehet a másikra cserélni, csak nagyon-nagyon ritka esetben! Napjainkban már a személyautók 99%-nál a hátsó szélvédő ragasztással rögzül a karosszériához.

A régebbi esetében a hátsó szélvédő behúzós technikával kerül beépítésre. Ennél a technológiánál a karosszéria és a szélvédő közötti rögzítést egy vastag gumi keret ( kéder gumi ) biztosítja. A behúzó zsinórt előbb a szélvédőre felhelyezett kéder gumiba fűzzük majd a behúzó madzag segítségével a kéder erre kialakított részét áthúzzuk a karosszéria erre kialakított peremén. Ez az úgynevezett H profilos gumikeret.

A másik a modernebb ragasztott technika. Ez esetben először a régi hátsó-szélvédő maradványainak ( szilánkok )  eltávolítása történik miután a szükséges kiegészítőket, alkatrészeket eltávolítottuk az autóról ( ablaktörlő lapát, külső keret, stb..) Ezután a karosszériáról eltávolítjuk a maradék, általában 2-4mm vastag a ragasztót. Ez a művelet nagyon kényes, mivel éles pengékkel dolgozunk és könnyen megsérülhet a fényezés az üveg alatt. Sajnos nagyon sok esetben tapasztaljuk, hogy egy szakszerűtlenül elvégzett hátsó- szélvédő csere után a karosszéria korrodálni kezd a tető és a hátsó-szélvédő találkozási pontjánál. Ha mégis megkarcolódik a fényezés, - vagy már előttünk megkarcolták – mindenképpen profi eszközökkel javítjuk. Ha a hátsó-szélvédő cserével nem bennünket bíznak meg, mindenképpen nézzék meg a karosszéria éppségét miután a régi ragasztót eltávolította a szaki! Miután az új hátsó-szélvédő beépítésre kerül nem látható az esetlegesen keletkezett karc, sérülés. Ezt követően speciális tisztítószerekkel, aktivátorral, zsírtalanítóval kezeljük mind a karosszériát, mind a szélvédőt. A kiszellőzés után a primer felhordása következik. Sokan kihagyják ezt a lépést és az üveg 1-2 év múlva magától kiesik! Több száz ilyen rosszul beragasztott üveget cseréltünk már. Ezután a szélvédőn esetlegesen ( manapság egyre több márka elhagyja ennek alkalmazását )a körbefutó díszkeretet helyezzük fel a hátsó-szélvédőre. Most következik a ragasztóanyag kinyomása körben az  üvegre, vagy a karosszériára, 8-10 mm-es magasságban, speciális alakkal és szélességgel. Itt érdemes megjegyezni, hogy a felhordott szélvédő ragasztó befelé és kifelé sehol nem „buggyanhat” ki!

Ezután a szélvédőt ragasztószalaggal rögzítjük vagy ékekkel látjuk el, a pontos pozíció megtartásának érdekében. Ezek a száradás alatt a karosszérián maradnak. Ezt követően a burkolatok visszaszerelése történik, végül a takarítás. A teljes folyamat alatt az autó utasterének tisztasága nem változik, csak tisztább lehet! A száradási idő a ragasztó és a hőmérséklet valamint a páratartalom függvénye, kb.: 1-2 óra. Ez az idő a gépkocsi un. műhely elhagyási ideje. Ez azt jelenti, hogy ha véletlenül baleset éri az autót közvetlenül a műhely elhagyása után, a ragasztó a hátsó-szélvédőt biztonságosan a helyén tartja.

A hátsó-szélvédővel történő munkálatok, nagy gyakorlatot, szaktudást és tapasztalatot igényelnek. Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinket a legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki, ezért szakembereink továbbképzéseken vesznek részt, ahol a legújabb  technikákat, fogásokat sajátítják el!

Ragasztott szélvédők beépítése esetén örök garanciát vállalunk beázás mentességre! Hátsó-szélvédőjének cseréjét a gyárival megegyező technológiával és speciális gyors kötésű szélvédőragasztóval végezzük, melynek köszönhetően az Ön autója a műhelyünkbe érkezéstől számítva akár 3 óra múlva is menetkész lehet! Ezt az időt pedig kényelmesen eltöltheti ügyfélvárónkban!

Tegyen próbára bennünket, ne bízza autóját hozzá nem értő kezekre!

Lépjen kapcsolatba velünk!

    

    

    

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Közösség