Hogyan végezzük a szélvédő cserét

A szélvédő karosszériához való illeszkedés szempontból kétféle technológiát különböztetünk meg


A régebbi az úgynevezett gumiágyas az újabb, modernebb a fent említett ragasztott.


Az egyiket nem lehet a másikra cserélni, csak nagyon-nagyon ritka esetben!


Napjainkban már a személyautók 99%-nál a szélvédő ragasztással rögzül a karosszériához.


A régebbi esetében a szélvédő un. behúzós technikával kerül beépítésre. Ennél a technológiánál a karosszéria és a szélvédő közötti rögzítést egy vastag gumi keret ( kéder gumi ) biztosítja.


A behúzó zsinórt előbb a szélvédőre felhelyezett kéder gumiba fűzzük majd a behúzó madzag segítségével a kéder erre kialakított részét áthúzzuk a karosszéria erre kialakított peremén.


Ez az úgynevezett H profilos gumikeret.


A másik a modernebb ragasztott technika.


Ez esetben először a régi szélvédő ( vagy valamelyik oldalüveg ) eltávolítása történik kézi kivágó szerszámmal, drótos ( sodrott vagy 4 élű dróttal ) kivágással, illetve gépi kivágóval.


Szélvédő kivágása


Kivágás alatt a szélvédőt a karosszériához rögzítő ragasztó elvágását kell érteni ( nem a szélvédőt vágjuk el .. ).


Ez akkor történik miután a szükséges kiegészítőket, alkatrészeket eltávolítottuk az autóról ( ablaktörlő lapátok, levélrács, külső keret, stb..)


Szélvédőragasztó eltávolítása


A ragasztó elvágása az egyik legfontosabb része a műveletnek, mivel ekkor sérülhet a karosszéria, a belső kárpitok és a műszerfal is.


Kint van a szélvédő !


Ezután a karosszériáról eltávolítjuk a maradék, általában 2-4mm vastag a ragasztót.


Ez a művelet szintén nagyon kényes, mivel éles pengékkel dolgozunk és könnyen megsérülhet a fényezés a szélvédő alatt.


Sajnos nagyon sok esetben tapasztaljuk, hogy egy szakszerűtlenül elvégzett szélvédő csere után a karosszéria korrodálni kezd a tető és a szélvédő találkozási pontjánál, valamint az un. „A” oszlop és szélvédő kapcsolódásánál.

 

Szélvédő csere után megkarcolt karosszéria Szélvédőcsere után megkarcolt szélvédőkoszorú Szélvédőcsere után megkarcolt szélvédőkoszorú


Szélvédő csere során megkarcolt szélvédő koszorú


Ha mégis megkarcolódik a fényezés, - vagy már előttünk megkarcolták – mindenképpen profi eszközökkel javítjuk.


Ha szélvédő cserével nem bennünket bíznak meg, mindenképpen nézzék meg a karosszéria éppségét miután a sérült szélvédőt eltávolította a szaki!


Szakszerűtlenül elvégzett szélvédőcsere


Miután az új szélvédő beépítésre került nem látható az esetlegesen keletkezett karc, sérülés. Ezt követően speciális tisztítószerekkel, aktivátorral, zsírtalanítóval kezeljük mind a karosszériát, mind a szélvédőt. A kiszellőzés után a primer felhordása következik. Sokan kihagyják ezt a lépést és a szélvédő 1-2 év múlva magától kiesik!


Több száz ilyen rosszul beragasztott szélvédőt cseréltünk már.


Az egyik ügyfél elmondta, hogy egy hirtelen fékezésnél az első szélvédő kiesett az autójából…


A szélvédő ragasztás


Ezután a szélvédőn esetlegesen ( manapság egyre több márka elhagyja ennek alkalmazását )a körbefutó díszkeretet helyezzük fel a szélvédőre.


Ezt megelőzi természetesen minden, még szükséges matrica ( autópálya, regisztrációs, parkoló, taxis,emlékek.. J ) átragasztása, valamint a szenzorok áthelyezése.


Most következik a ragasztóanyag kinyomása körben az üvegre, vagy a karosszériára, 8-10 mm-es magasságban, speciális alakkal és szélességgel.


Itt érdemes megjegyezni, hogy a felhordott szélvédő ragasztó befelé és kifelé sehol nem „buggyanhat” ki!


A szélvédő pontos illesztése

A szélvédő pontos helyre illesztése szívókorongos üvegfogóval történik. Ha ez nem 100% -os pontosságú akkor szélzaj léphet fel ! Ezután a szélvédőt ragasztószalaggal rögzítjük vagy ékekkel látjuk el, a pontos pozíció megtartásának érdekében. Ezek a száradás alatt a karosszérián maradnak.


Az összeszerelés


Ezt követően a burkolatok visszaszerelése történik, végül a takarítás. A teljes folyamat alatt az autó utasterének tisztasága nem változik, csak tisztább lehet! A száradási idő a ragasztó és a hőmérséklet valamint a páratartalom függvénye, kb.: 1-2 óra. Ez az idő a gépkocsi un. műhely elhagyási ideje. Ez azt jelenti, hogy ha véletlenül baleset éri az autót közvetlenül a műhely elhagyása után, a ragasztó a szélvédőt biztonságosan a helyén tartja.


Ne bízza autóját nem hozzáértő kezekre !


A szélvédővel és autóüvegekkel történő munkálatok, nagy gyakorlatot, szaktudást és tapasztalatot igényelnek. Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinket a legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki, ezért szakembereink továbbképzéseken vesznek részt, ahol a legújabb technikákat, fogásokat sajátítják el!


Szélvédő csere Garancia


Ragasztott szélvédők beépítése esetén örök garanciát vállalunk beázás mentességre! Szélvédőjének cseréjét a gyárival megegyező technológiával és speciális gyors kötésű szélvédőragasztóval végezzük, melynek köszönhetően az Ön autója a műhelyünkbe érkezéstől számítva akár 3 óra múlva is menetkész lehet! Ezt az időt pedig kényelmesen eltöltheti ügyfélvárónkban!


Ügyfélszolgálat: +36 1 203 2180

Hasznos információk

Szélvédőcsere ingyen - biztosítás
Szélvédő csere és javítás
Szélvédő Javítás Budapest
Hátsó ablak csere és javítás
Oldalüveg csere
Beszállítóink
Munkalehetőség
Időpont foglalás
Autólámpa polírozás
Blog

 

 

 

Közösség