Fényszóró polírozás

Lámpabúra polírozás – Látni és látszani

Több mint tíz évvel ezelőtt, az 1990-es évek végén új trendek jelentek meg a gépjárműgyártásban. Az autóiparban is fontos szempontként jelentek meg az olyan fogalmak, mint az előállítási költségek csökkentése, ezzel egy időben a minél extrább formatervek kivitelezése. Az első fényszórók korábban üvegből készültek, melyeknek hátránya volt, hogy ha egy nagyobb kavics eltalálta akkor betört. lyen fényszórókkal a műszaki vizsgán már csak a vizsgabiztosok rugalmassága, jószívűsége mellett kaphatott további működési engedélyt az autónk.

Az új autótípusoknál egyre nagyobbak a követelmények a fényszóróblendékhez használt alapanyaggal szemben. A fényszórók mára egyre fontosabb designelemmé váltak, de ugyanakkor egyre kisebb a hely, amely a lámpák beépítésre rendelkezésre áll. Az alkalmazás során így magasabbra emelkedik a hőmérséklet és ezzel együtt az emisszió is. Az eltávozó illékony anyagok kondenzálnak a lencsén, belülről csökkentve ezzel a fényerőt. További hátrány, hogy kívülről a nap által kibocsátott UV sugarak kölcsönhatásba lépnek a fényszóróburkolat anyagával, így 5-10 év elteltével láthatóvá válik ennek az új technológiának talán egyetlen hátránya, az „elhomályosodás”.

Miért rossz ez?

Az előállított fény - bármilyen drága izzót is építsünk vagy építessünk egy ilyen autólámpába -, egyre kevésbé jut át a fényszóró burkolaton, amely bizonyos látási körülmények között baleset bekövetkeztében is szerepet játszhat. Egyfelől az autó vezetője sem veszi észre a veszélyt, másfelől pedig az ilyen homályos lámpaburával közlekedő autót is nehezebb észrevenni időben. Látni, és látszani. 

Autógyárak eltérő fényerejű, elektronikájú fényszórókat szerelnek napjainkban az autókba, viszont külső burkolata szinte mindegyiknek polikarbonát. Ez a műanyag gondoskodik a hőállóságról és a karcmentességről. Mindezeknek a pozitívumoknak az ellenére azonban az UV-sugárzás hatással van a fényszórók állapotára, felületük mattá válik, ami két szempontból sem túl előnyös. A matt fényszóró azonnal viseltes külsőt kölcsönöz a gépjárműnek, de ami ennél sokkal rosszabb, az a hatékonyság csökkenése a működés során. A matt felület csökkenti a kijutó fénymennyiséget, és akár négyszer kevesebb fényt képes az így kibocsátani. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mikor válik szükségessé a lámpa cseréje, vagy elegendő-e a fényszóró polírozás lehetőségével élni. A folyamat elég lassú, és laikusként először csak azt veszik észre az autótulajdonosok, hogy a lámpa búra megváltozik. Ha ez elkerülné a figyelmet, akkor a műszaki vizsga során biztosan emlékeztetnek majd rá, hiszen kizárók oknak számíthat az opálos fényszóró.

S hogy mit tehet, ha saját autóján is ilyen jeleket tapasztalt? Elsőként eszébe juthat, hogy bizony azonnal új lámpa beszerzése válik szükségessé. Természetesen ez biztosan jó választásnak bizonyul, de nem mehet el sajnos a vele járó magas költségek mellett sem, hiszen nem csak az új lámpavásárlás, de annak beszerelése is terheli majd pénztárcáját. További, költséghatékonyabb megoldást kínál a fényszóró polírozás. Az eljáráshoz többféle gépre és különféle, speciális anyagokra van szükség, így biztosítható, hogy a fényszóró polírozás után hosszú ideig kifogástalan, megújult állapotban szolgálják majd a lámpák a közlekedés biztonságát. A fényszóró polírozás befejező fázisaként egy UV-sugárzásnak is ellenálló wax réteg kerül majd a felületre, aminek köszönhetően tartós eredményeket garantálhatnak a szakemberek. Ne feledje, a biztonságos közlekedéshez gépjárműve minden részének optimálisan kell működnie, ez pedig rendszeres karbantartást, odafigyelést igényel! Forduljon szakemberhez  időben, a megelőzés érdekében! 

Ezt a folyamatot az autójavító ipar is észlelte, és reagált rá, hogy ne kelljen kidobni az egyébként más hibával nem rendelkező fényszórókat. A külső felületi matt réteget el lehet távolítani, és megfelelő polírozási technológiával gyakorlatilag a legtöbb esetben vissza lehet adni az eredeti átlátszó felületet a lámpabura külső rétegének.

Mi a Saint-Gobain vállalat erre kifejlesztett lámpabúra polírozó termékcsaládját alkalmazzuk javításaink során. 

Javítás időtartama (nem építjük ki az autóból ! ): 30 perc/ lámpa

Ára: 4000.- forint / darab

A fényszóró polírozás eredményéről itt nézhet meg képeket.

A polírozó rendszer működése :

 

 

 

 

 

Közösség